Paris Tatil Anılarım

Avrupa seyahatlerim içinde beğendiğim şehirlerden biri oldu Paris. Bu nedenle burada Paris tatil anılarımı paylaşmak istiyorum. Öncelikle gezmeyi, farklı yerler görmeyi sevenlerdenseniz Paris bu planlarınız içinde olmalı diyorum. Ben eşim ve 6 yaşındaki kızımla beraber gittim Paris’e. Gittiğim tarih ise 19 mayıs tatilini değerlendirmek için 19 mayısın üzerine bir kaç gün daha ekleyip bir haftalık disneyland artı Paris tatili oldu.

Öncelikle şunu söylemeliyim Paris küçük denilebilecek bir şehir. Üç gün içinde görmeniz gereken her yeri rahatlıkla görebilir ve artık oyalanarak gezmeye başlayabilirsiniz. Bu nedenle bana göre paris tatili için 3 gün yeterli. Fakat ben gittiğim hiç bir şehirde 3 gün kalmaktan hoşlanmam ve genelde süreyi uzun tutarım. Çünkü gezilecek özel turistik yerleri hızlıca gezmek değildir benim için amaç. Gider kafelerinde saatlerce oturur, akşam yemeği için güzel restaurantlarında güzel yemeklerini tadarım. Ancak herkesin tatil anlayışı farklıdır. Kimi insanlar sadece gezilecek yerlerini görüp yeni şeyler görmek isterler. Eğer böyle bir tatil anlayışınız varsa Paris 3 günde gezilebilecek bir şehir.

Paris gezi notları

Burada Paris gezi notlarımı paylaşırken size söyleyebileceğim bu şehir ile en olumsuz görüşüm ise şehrin bulunduğu coğrafi ortam. Ben bir sürü yer gezdim ama bu kadar çok yağmura yakalandığım bir şehir daha görmedim. Gitmeden önce Paris’te çok da iç açıcı bir hava ile karşılaşmayacağımı biliyordum. Fakat şehrin 3 günde bir yağmur aldığı gerçeğini de bilmiyordum açıkçası. Bu nedenle dürüst olmak gerekirse Paris beni bu konuda sinir etti. Mevsiminden adeta nefret ettim. Mayıs sonunda gittiğim bu şehirde adeta dondum ve sürekli yağmur yaşadım.

paris sen nehri

Mayıs ayında gittim diye mi böyle oldu acaba dedim ama döndüğümde sürekli hava durumlarına baktım ve yağmurlu soğuk havanın temmuza kadar devam ettiğini gördüm. Çok enteresan bir şehir. Sadece bu nedenle belki tekrar gitmek istemeyeceğim bir şehir oldu benim için. Evet çok güzel, çok etkileyici ama yağmur insanı rahatsız edebiliyor bir süre sonra.

Paris seyahati

Biz tatilde o kadar eğleniyorduk ki yağmur bizi çok da üzmemişti. Ancak elbette mis gibi hava yaşamak varken yağmur can sıkıcı olabiliyor. Bu bilgi aklınızın bir ucunda bulunsun. Paris seyahati düşünüyorsanız soğuk ve yağmurlu havalara hazırlıklı gidin.

Biz paris seyatimiz boyunca 5 gün disneyland 3 gün Paris yaptık. Disneyland seyahati düşünüyorsanız da aslında burası içinde 3 gün yeterli. Ancak biz rahat rahat keyfini çıkardık ve disneyland’dan ayrılırken ah şuna bir kez daha binseydik keşke demeden ayrıldık. Yani anlayacağınız dolu dolu yaşadık parkı süreden ötürü. Eğer tatilinizde disneyland gezisi varsa disneyland hakkındaki yazılarımı okumanızı öneririm.

hard rock kafe paris

Disneyland yazım 1..

Disneyland yazım 2..

Biz disneyland paris karışımı tatilimiz için ulaşım olarak araba kiralamayı tercih ettik. Çok da rahat ettik. Paris ve disneyland arası pek de yakın sayılmaz. Konaklama olarak disney hoteli tercih ettiğimiz için de otelimizden parka rahatlıkla yürüyerek gidebildik. Ancak Paris şehir içinde araba hiç kullanmadık. Paris’e vardık arabayı otoparka koyduk ve şehirden ayrılana kadar arabayı çıkarmadık. Çünkü şehirde otopark sorunu var ve toplu taşıma çok daha yaygın ve hızlı. Tren ve metro ulaşım açısından en çok önerebileceğim ulaşım şekli.

pariste gezilecek yerler

Gelelim Paris’te gezip gördüklerime. Bizi llk turumuza şu meşhur dev dönmedolabın olduğu meydandan başladık. O dev dönmedolap önünde eşsiz fotoğraflar çekilebiliyorsunuz. Aynı zamanda ileride eyfel kulesini de görüyorsunuz. Biz genelde yapılar arası gezerken yürümeyi tercih ettik. Yürüme yolu olarak sen nehri kenarında son derece keyifli bir güzergah seçtik. Nehir benim şehirde en çok beğendiklerim arasında bu arada. Oldukça huzur verici ve muhteşem bir manzarası var. Nehir etrafında bol bol fotoğraf çekmeyi unutmayın.

pariste dev donmadolap

Keyifli bir yürüyüşün ardından meşhur louvre müzesine ulaştık. Müzenin önünde uzun bir kuyruk gördük. Önünde bolca fotoğraf çektik. Müze ile işimiz bittikten sonra Notre dame katedraline doğru yola koyulduk. Burayı da çok merak ediyordum. Yakından gördüğümde beni çok etkilemese de kesinlikle görülmesi gereken yerlerden biri. Önünde inanılmaz kalabalık bir turist topluluğı var.

paris Notre dame katedrali

Daha sonra Pantheona devam ettik ve pantheonu gezdik. Pantheon beni çok etkilemedi. Ama Paris’te gezilecek yerler sıralamasında olduğu için gittim ve gördüm. Görülmese çok şey kaybettirecek bir yer değil. Dönüş yolumuzda biraz yorulduğumuz için kendimize güzel kafe restaurant tarzı yerler baktık ve dinlenip birşeyler yiyip içtik. Eyfeli ve şanzelizeyi bir sonraki güne bıraktık.

paris sokakları

Ertesi gün deli gibi merak ettiğim eyfele gittik. Ben çok beğendim açıkçası. Elbette görecelidir bu tarz durumlar. Bir kesim çok abartılıyor gittim gördüm ve hiç de beğenmedim, etkilenmedim diye yorum yapabiliyor. Ancak ben çok beğendim ve çok da etkilendim. Uzun bir süre eyfelin etrafında gezdik durduk. Eyfeli iyice gezdikten sonra gezimize benim diğer çok merak ettiğim şanzelize caddesi ile devam ettik. Ben bu caddeyi inanılmaz sevdim. Bizim bağdat caddesinin adeta biraz daha gelişmişi. Caddeyi de baştan sona gezdim, mazağazalarına girdim alışveriş yaptım. Cadde üzerinde 2 katlı bir disney store var. Burayı da gezmeyi unutmayın. Biz buradan kızım için elsa ile hannanın bebeklerini aldık hatıra olarak.

Ben şanzelizeyi çok sevdiğim için ertesi gün de buraya gelmek istedim. Ertesi günümü şehrin tarihi yerlerini gezmeyi bitirdiğim için artık beğendiğim ve tekrar gezmek istediğim yerlere ayırdım. Diğer gün şanzelizede neredeyse tüm gün vakit geçirdim. Kafelerine girdim, mağazalarını tekrar tekrar gezdim ve çok keyif aldım.

Son gün gene Paris’te gezilmesi ve görülmesi önerilen ressamlar tepesine gitmeye karar verdik. Tepeye çıktık ve harika bir manzara gördük. Ben ressamlar tepesini de çok beğendim. Küçük ama son derece şirin sıcacık bir yer. Etrafta bir sürü şirin kafeler var. Biz oturmak için burada yer alan starbox cafeyi tercih ettik. Çok şanslıydık ve cam kenarında bir masa bulduk. Oturduğumuz camın tam önünde bir Fransız sokak müzik grubu bize harika bir jazz ziyafeti çekti. Eğer yeterli zamanınız varsa kesinlikle ressamlar tepesini gezin derim.

paris ressamlar tepesi

paris ressamlar tepesi Pariste gezilecek yerler

Ressamlar tepesini gezdikten sonra Paris moulin rouge kabaresinin olduğu meşhur meydana indik. Burası da aynı şekilde cıvıl cıvıl ve oldukça popüler bir yer. Ressamlar tepesine çıkarsanız burayı da görmeyi atlamayın. Birbirlerine oldukça yakınlar.

Paris moulin rouge

Akşam üstü yağmur başlayınca planımıza şehirde oldukça meşhur bir avm olan Paris galeries lafeyette alışveriş merkezini ekledik. Oldukça büyük ve gösterişli bir alışveriş merkezi. Burası da gene vakti olanlar tarafından gezilebilecek özel bir yer. Ancak eğer vaktiniz darsa bu şehirde bu avmyi görmezseniz çok da bişey kaybetmezsiniz.

Paris galeries lafeyette alışveriş merkezi

Paris genel olarak gezmesi son derece keyifli ve eğlenceli bir şehir. Gerek tarihi yapıları, gezilecek yerleri, keyifli mekanları açısından görmeye değer bir yer. Zaten bu tüm dünya tarafından böyle kabul edilmiş ve dünyanın görülmesi gereken sayılı şehirleri arasında yerini almış. Bu nedenle eğer imkanınız varsa bu şehri görmeye gidin derim.

Paris’te gezilecek yerler hakkında detaylı yazılarım için

Paris’te gezilecek yerler 1..

Paris’te gezilecek yerler 2..

Otel rezervasyonlarınızı booking'den yapabilirsiniz.

Ozgul Sunar

En büyük tutkusu seyahat etmek olan bir yay burcu kadını ve gördüklerini anlatmaktan keyif alan bir gezgin :)