İspanya Endülüs Gezisi

Endülüs’de 15 gün Valencia, Granada, Sevilla, Malaga, Cordoba

Bayram tatilini fırsat bilip uzun bir İspanya endülüs gezisi planladık. Eğer bu bölgeye gitmeyi düşünüyorsanız elbette bizim gibi uzun bir planlama yapmanıza hiç gerek yok, çok daha kısa zamanlı bir tatil planlayabilirsiniz. Ama kesinlikle Endülüs gezisi düşünüyorsanız bilmeniz gereken çok detay var. Ben, yaşadığım tecrübelerimi iyisiyle ve kötüsüyle burada paylaşmaya çalışacağım.

Biz, bu geziye ilk önce Endülüs’de 15 gün Valencia, Granada, Sevilla, Malaga, Cordoba şeklinde planladık. Ama, ben daha sonra tatil süresini ve rotayı uzatma kararı aldım. Çünkü, açıkçası Barcelona’yı da  çok seviyorum ve bu nedenle Endülüs gezimize bir kaç fazladan şehir ekledik. Siz, elbette zevkinizle ve imkanlarınızla alakalı olarak bu kadar fazla şehir yerine sadece Endülüs bölgesini gezerek de bir seyahat planlayabilirsiniz. Ama, eğer fırsatınız olursa bizim yaptığımız tatili birebir kopyalayın ve yapın derim. Çünkü, biz inanılmaz keyif aldık bu tatilimizden.

Dediğim gibi biz aslında büyük bir İspanya tatili planladık ve içerisinde Endülüs şehirleri de yer aldı. Rotamız Barcelona’da başladı ve Madrid’de bitti. Güzel bir araba kiraladık ve ulaşımımızı kendimiz sağladık.

Endülüs'de 15 gün Valencia, Granada, Sevilla, Malaga, Cordoba

Araba ile İspanya seyahati

İstanbul’dan Barcelona’ya uçtuk ve Barcelona’da biz 5 gün kaldık. Bence 5 gün çok keyifliydi ve biz hiç sıkılmadık. Ama, eğer fazla vaktiniz yoksa elbette bu kadar zaman ayırmanıza hiç gerek yok. Ben, genelde şehirleri hızlı hızlı koştur koştur gezmeyi hiç sevmem. Her gün farklı bir yerde yemek yemek isterim, caddelerinde uzun uzun gezmek isterim, turistik yerlerinde koşturmadan gezmek isterim. Bu nedenle eğer zamanım elveriyorsa uzun tatiller planlamayı severim.

Ancak siz sadece Endülüs gezisi planlıyorsanız işin içine Barcelona’yi hiç karıştırmayabilirsiniz. İstanbul’dan Malaga’ya giden uçakla Endülüs gezinize başlayabilirsiniz. Ama Barcelona’yı eğer görmediyseniz çok şey kaybedersiniz onu belirteyim.

barcelona gezilecek yerler

Barcelona’dan Valencia’ya arabamız ile

Barcelona’dan sonra aracımıza atlayıp Valencia’ya gittik. Şöyle söyleyeyim eğer araba kiralayacaksanız yolları muhteşem ve hiç sıkıntı yaşamazsınız. Hatta paralı yollara girmenize hiç gerek yok. Biz sadece Barcelona Valencia arasında ücretli yola girdik. Çünkü yol 1 saat kısalıyordu. Ama onun haricinde ücretsiz diye geçen yolları da oldukça başarılı. Biz Barcelona’dan sonra Valencia’yı da çok ama çok beğendik. Çok keyifli, çok şirin ve çok sıcak bir şehirdi. En önemlisi de çok hareketliydi. Eğer şansınız olursa burayı kesinlikle görün derim. Valencia’yı burada daha detaylı anlattım.

Valencia gezilecek yerler

Endülüs bölgesinin göz bebeği Granada

Endülüs gezisinde en çok merak edilen yerler Sevilla ve Granada’dır. Granada’nın bende bıraktığı izlenim ise çok fazla turistik geldi bana. Ama çok keyifli bir yer. Bizdeki Bodrum gibi sadece beyaz evlerin olduğu yerler mesela çok görünüm olarak hoştu. Ama sadece görüntü. Onun haricinde arap çarşısını çok beğendim. Çok otantik ve çok keyifli bir yerdi. Granada’ya öyle fazla gün ayırmanıza hiç gerek yok. Burası küçük ama çok sevimli bir yer. Dar sokakları, ve Elhamra sarayı ile meşhur bir yer. Burası önceden araplarınmış. Bu nedenle hemen hemen her yerde bir arap esintisi ve arap turist göreceksiniz. Yaşayan halkı arasında da arap çok fazla. Granada gezimizi burada daha detaylı anlattım.

granada gezilecek yerler

Granada Malaga arası ulaşım

Malaga ile Granada bu gezimiz esnasında birbirine yakın rotalarımızdan biriydi. Yolculuk ortalama 1 buçuk 2 saat arası sürdü. Gelelim Malaga’ya. Malaga tıpkı Barcelona ve Madrid gibi İspanya’nın büyük şehirlerinden biri. Genelde Endülüs gezisi için buraya uçuyor insanlar. Şehir bir liman şehri bu nedenle çok güzel ve çok keyifli olduğu söyleyebilirim. Fikrimi soracak olursanız bu şehre kesinlikle bir gününüzü ayırın ve hem gecesini, hem de gündüzünü görün. Çünkü, şehir deniz kenarında ve gezilecek yerleri çok güzel. Deniz kenarında muhteşem bir yürüyüş yolu ve sağlı sollu kaffe restaurantların olduğu bir yolu var. İçeri girince çok güzel alışveriş caddeleri ve eğlence sokakları var. Öyle ki, akşam bu sokaklar adeta bizdeki Bodrum barlar sokağı gibiydi diyebilirim. Yani ben Malaga’yı çok beğendim. Malaga ile ilgili daha detaylı gezi yazıma buradan ulaşabilirsiniz.

malaga gezilecek yerler

Malaga Sevilla arası

Malaga’dan çıktıktan sonra Sevilla’ya geçtik. Sevilla’da gene Endülüs gezisinin popüler yerlerinden biri. Malaga ile Sevilla arası ise ortalama 2 buçuk saat sürüyor. Sevilla’nın en büyük problemi havası bence. Çok ama çok sıcak bir şehir. Buraya yazın kesinlikle gidilmez bence. Biz, haziran başı oradaydık ve hava 38 dereceydi. Ama onun harici gezmesi keyifli güzel bir şehir. Sevilla ile ilgili yaşadığımız tecrübelerimize de buradan ulaşabilirsiniz.

sevilla gezilecek yerler sevilla gezisi ve endülüs gezisi

Sevilla Cordoba arası

Sevilla’dan çıktıktan sonra benim çok ama çok merak ettiğim Cordoba’ya doğru yola çıktık. Burası 1 buçuk 2 saat arası sürüyor yol. Cordoba’yı neden merak ettiğime gelirsem. Çünkü resimlerde çok cici görünüyordu ve açıkçası çok da fotojenik. Gittiğimde gerçekten de öyle bir yer olduğunu gördüm. Cordoba çok ama çok küçük bir yer. Yani gezilecek yeri için söylüyorum elbette. Küçük bir çarşısı var, köprüsü var bu kadar. Bu nedenle biz burayı resmen yarım günde gezdik. Ama buradan sonra uzun bir yolculuk yaşayacağımız için biz burada bir gece konakladık. Aslında kesinlikle konaklama yapmaya gerek olmayan bir yer. Bu arada size bir tavsiye, her gittiğiniz yerden oraya özgü küçük yelpazelerden alın kesinlikle. Çok güzel yelpazeleri var. Ben adeta seri yaptım. Cordoba hakkında detaylı yazıma buradan ulaşabilirsiniz.

cordoba gezilecek yerler ( ispanya endülüs gezisi ) cordoba gezisi

Cordoba Madrid arası

Biz, Endülüs gezimizi burada noktalayıp Madrid’e devam ettik ve Madrid’ de dolu dolu 4 gün geçirdik. Çok keyifliydi ben Madrid’i çok sevdim. Zaten böyle hareketli ve yaşayan şehirleri çok seviyorum. Madrid ve Cordoba’nın arası ise 4 saat civarı sürdü.

araba ile endülüs turu - İspanya yeme içme Madrid gezilecek yerler

Gezi ile ilgili şunu söyleyebilirim, biz bu rotamızdan ve bu tatilimizden çok keyif aldık. Eğer bu şekilde bir rota düşünüyorsanız ya da sadece Endülüs düşünüyorsanız, şunu söyleyeyim gideceğiniz her şehir size ayrı bir haz ve keyif verecektir. Çünkü, genel olarak hepsi çok güzel, çok eğlenceli ve hareketli ama sizi yormayan şehirler. Özellikle tatilde güzel yemekler yemeyi seven biriyseniz burası o konuda da sizi çok memnun edecektir. Tapaslarını kesinlikle çok beğeneceksiniz. Sadece gitmeden önce size söyleyebileceğim en önemli ipucu mümkünse temmuz ve ağustos ayları için planlama yapmayın. Çünkü, genel olarak sıcak bir bölge burası ve yazın gezerken çok zorlanırsınız. Biz haziran başı gittik. Gündüzleri sıcaktı ama öyle bunaltıcı gezdirmeyecek gibi değildi. Akşamları ise bir anda soğuyordu. Yani üzerinize bir kot ceket almadan gezmek çok kolay olmuyordu. Elinize bir Endülüs şehirleri haritası alın ve planınızı yapmaya başlayın.

Endülüs şehirleri haritası

Endülüs şehir haritası Endülüs şehirleri haritası - ispanya haritası

Otel rezervasyonlarınızı booking'den yapabilirsiniz.

Ozgul Sunar

En büyük tutkusu seyahat etmek olan bir yay burcu kadını ve gördüklerini anlatmaktan keyif alan bir gezgin :)