Almanya Romantik Yol Tatilimiz

Almanya romantik yol

8 yaşındaki kızımla ve eşimle beraber güzel bir tatil planlamaya çalışırken bir anda Almanya’da yer alan romantik yol güzergahı dikkatimizi çekti ve acaba olur mu deyip başladık planlamaya. Oldu, hem de çok güzel oldu bizim Almanya romantik yol tatilimiz. Eğer son derece farklı, romantik, masal gibi bir tatil istiyorsanız romantik yol sizi çok mutlu edebilir diyorum.

Basit ve küçük gibi görünse de Almanya romantik yol oldukça kapsamlı ve fazlaca kasabaya sahip. Ben önce nedir bu romantik yol onunla başlayayım. Almanya ile Fransa arasında kalan bir güzergah düşünün ve bu güzergah üzerinde bir sürü küçük kasabalar ve şehirler. Ancak bu kasabalar ve şehirler öyle sıradan değil. Ortaçağdan kalmış ve hiç bozulmamış, bozulmamasını bir yana bırakın bir de çiçeklerle daha da güzelleştirilmiş kasabalar. Biz seyahatimiz boyunca hep ağzımız açık bir şekilde gezdik bu kasabaları. Çünkü her biri tek tek resmen masallardan çıkmış gibiydi.

Hansel ve Gretel masallarını bilmeyen yoktur. Burada yer alan evlerin özelliği ise Hansel ve Gretel masallarındaki o çikolatadan ve şekerlemeden yapılan lezzetli mi lezzetli evleri karşınızda görüyorsunuz. Bu evlere Alsace evleri deniliyor. Zaten romantik yolun bulunduğu bölge  Alsace diye geçiyor.

Almanya romantik yol haritası

Öncelikle romantik yol seyahati planlıyorsanız size önerim bir Almanya romantik yol haritası bulundurun. Çünkü yol üzerinde bir sürü güzel kasaba var. Hangisine girip hangisine girmeyeceğinize önceden karar verip, ona göre bir zamanlama planlayabilirsiniz.

Ben önce kendi tatilimizi nasıl planladığımızdan bahsedeyim size. Biz, bu tatilimizde bir sürü ülke, şehir, kasaba ve tema park gezdik. Bizim yanımızda 8 yaşında kızımız olduğu için onun da keyif alacağı bir tatil olması nedeni ile tatilimize iki tane tema park da sıkıştırdık. Siz eğer sadece romantik yol gezecekseniz işiniz daha da kolay. Ancak eğer siz de bizim gibi tatile çocuğunuz ya da çocuklarınızla çıkacaksanız kesinlikle bizim tatilimizi aynen kopyalayın derim. Çünkü biz hepimiz inanılmaz eğlendik.

almanya - romantik yol haritası Almanya romantik yol

İlk gün Münih tatili

Biz Thy’nın Münih uçağı ile direkt Münih’e uçtuk. Siz romantik yola yakın diğer Almanya şehirlerine de inebilirsiniz. Biz Münih’te 3 gün kaldık ve Münihi ben inanılmaz beğendim. Münih yazılarıma buradan ulaşabilirsiniz. İlk gün Münih’e indik ve hemen otele gidip eşyalarımızı yerleştiirip, koşa koşa Münih’i gezmeye gittik.

münihte gezilecek yerler

Avusturya Salzburg

Münih’te 3 gün kalmamızın nedeni, Münih’le araba ile arası ortalama 1 saat olan salzburg’u görmekti. 2. Günümüzü komple salzburg’da geçirdik. Salzburg Avusturya’nın Viyana’dan sonra en turistik 2. şehriymiş. Açıkçası Viyana’yı da gören biri olarak burayı da çok beğendim. Münih’e inmemin nedenlerinden biri bu şehri görmekti.

Münih’teki 2. günümüzde sabah kalkıp kahvaltımızı ettikten sonra arabamıza atladık ve doğru Salzburg’a gittik. Salzburg küçük ama çok sevimli bir şehir. Gezmesi de inanılmaz keyifli. Şehirde tahmin edeceğiniz gibi Mozart ile ilgili yapılar ağırlıkta. Ancak onun haricinde bizim istiklal caddesini andıran ancak sadece yayalara ait upuzun bir caddesi var. Caddenin en büyük özelliği ise burada yer alan tüm mağazaların tabelalarının perforje olmak zorunda olması.

Sokak boyunca kafanızı kaldırdığınızda her yer perforje tabela. Ne var ki bunda demeyin, efsane bir görüntü bayıldım. En ilginci ise asla standartlarından ödün vermeyen mc donaldsın perforje tabelası oldu bende. Dünya üzerinde sadece burada farklı bir tabela kullanmış sanırım Mc. Zaten tüm mağazalar içinde en çok ilgiyi o çekiyor. Herkes benim gibi Mc’in o tabelasını görünce ‘aaaa nasıl ya’ diye şaşıp kalıyor.

Biraz daha aşağı doğru yürüdüğünüzde harika bir nehir çıkıyor karşınıza. Nehir üzerinde kilitli köprü adında bir köprü var, bu köprü üzerinde muhteşem resimler çekebiliyorsunuz. Salzburg dediğim gibi küçük ama çok keyifli bir şehirdi.

Biz Salzburg’da konaklamadık. Münih’ten günü birlik gittik buraya. Bir de size önerim burada kesinlikle güzel bir akşam yemeği yiyin. Avusturya, bilirsiniz şinitzeli ile meşhurdur. Bu nedenle meydanda gözüme kestirdiğim şık bir yerde harika bir şinitzel yedim. Salzburg’u anlattığım yazıma buradan ulaşabilirsiniz.

salzburg gezi rehberi

Stuttgart tema parklar

Normalde romantik yol güzergahı arasında değil stuttgart. Ancak, biz kızımızı tema parka götürmek istediğimiz için seyahatimize bu büyük Almanya şehrini de ekledik. Biz burada legoland ve tripsdrill tema parklarına gittik ve çok eğlendik. Legoland yazılarıma buradan, Stuttgart yazılarıma da buradan ulaşabilirsiniz.

Stuttgart gezi rehberi

Romantik yol güzergahı Strazburg

Romantik yolumuza başlamak için çıktık yola ve ben inanılmaz heyecanlıydım. Çünkü çok merak ediyordum özellikle strazburg’u. Strazburg romantik yol güzergahına dahil bir şehir değil ancak yol üzerinde olduğu için ve inanılamaz güzel olduğu için romantik yol seyahatine çıkan herkes tarafından ziyaret ediliyor.

Strazburg, Fransa’ya ait bir şehir. Almanya’nın hemen dibinde ve yıllarca bir almanlara bir fransızlara geçmiş durmuş ve en sonunda fransızlar kapmış bu güzel şehri. Strazburg beni inanılmaz etkiledi. Çünkü resim çekilmeniz için oluşturulmuş bir stüdyo gibiydi heryer. Rengarenk çiçekler, buram buram tarih kokan alsace evleri, tipik fransız kaffeleri ile gerçekten gezmesi çok keyifli bir yerdi. Ancak özellikle petite france adındaki bölgesine hayran kaldım. Burada o kadar çok fotoğraf çekilmişiz ki bak bak bitmiyor. Biz bu güzel şehirde iki gün kaldık ve çok keyif aldık. Strazburg yazılarıma buradan ulaşabilirsiniz.

strazburg gezi rehberi

Romantik yol güzergahı Colmar

Colmar da tıpkı Strazburg gibi Almanya’nın dibinde kalmış çok güzel bir Fransız şehri. Biz Colmar’a strazburg’dan günü birlik gittik. Strazburg’a çok benziyor ama daha küçük. Ancak çok keyifli ve çok şirin bir yer. Arnavut kaldırımlı, şık kaffelerin olduğu oldukça sıcak ve gezmesi inanılmaz keyifli bir tatil beldesi havasında. Öyle, soğuk alman ya da Fransız şehri havası hiç yok. Gene burada da çiçekli alsace evleri bolca var.

Artık alsace evlerine okadar alışıyoruz ki yanından yürüyüp geçiyoruz. Aaa gene mi alsace evleri modunda gezmeye başlıyorsunuz bir süre sonra. Ben buradan bir sürü hediyelikler aldım. Çarşı gibi bir yeri var, her yerde hediyelikçi dükkanı var almadan olmaz. Burada da tıpkı Strazburg’da olduğu gibi meşhur bir alan var. Adı da petite Venice. Venedik gibi gondolla geziler yapılıyor burada. Colmar yazıma buradan ulaşabilirsiniz.

fransa colmar gezi rehberi

Romantik yol güzergahı Heidelberg

Romantik yol güzergahının en meşhur yeri Heidelberg diyebilirim. Biz burada da iki gece konakladık. Heidelberg’i çok merak ediyordum. Hatta en çok burayı merak ediyordum. Gidip gördüğümde inanılmaz beğendim ben burayı da. Yani elbette böyle şeyler çok görecelidir. Ancak görsel anlamda beni çok tatmin etti burası da.

Heidelberg romantik yol üzerinde yer alan en hareketli yer diyebilirim. Çünkü güzergahlarda yer alan yerlerin çoğu kasaba ve akşam bir çoğu saat 8’den sonra ölü şehre dönüşüyor. Heidelberg’de biz akşam da dışarı çıktık bazı kaffeleri kapalıydı ilginç bir şekilde, bazıları ise açıktı. Fakat dışarıda bir sürü turist vardı. Ancak gündüzü gecesine oranla çok daha keyifli.

Yemyeşil bir yer, bu yeşilliğin içinde geziyor ve harika fotoğraflar çektiriyorsunuz. Trafiğe kapalı etrafı sağlı sollu kaffe ve mağaza olan upuzun bir caddesi var. Ben bu caddeye bayıldım. Bu caddede oturup kahve keyfi yapmayı unutmayın. Caddenin sonuna kadar yürüdüğünüzde sizi bir nehir ve köprü karşılıyor. İşte asıl o alan çok güzeldi ve çok keyifliydi. Burada bolca vakit geçirdik. Heidelberg yazıma buradan ulaşabilirsiniz.

Heidelberg gezilecek yerler

Romantik yol Rothenburg ob der tauber

Romantik yol denilince ilk gösterilen resim Rothenburg’un resmi oluyor. Romantik yol güzergahının en şirin en güzel kasabası diye geçiyor ve kasabanın içinde yer alan bir ev ve yol ise dünya üzerinde en çok resmi çekilen yermiş. Biz de elbette orada bolca resim çektik.

Ancak size şunu söyleyeyim evet çok güzel ama inanılmaz küçük. Bir saatte her yerini geziyorsunuz. Küçücük bir mahalle gibi. Biz burada bir gece konakladık, hem de o güzel evlerden birinde konakladık. Aslında konaklamaya hiç gerek yok. Çünkü kasabada akşam saat 8’den sonra su satan yer bulamazsınız. Öyle saçma bir durumu var. Ben böyle hem turistik olup, hem de köy hayatı yaşıyormuş gibi davranan yerlere deli oluyorum.

Her yıl dünyanın dört bir yanından bir sürü turist ağırlıyorsun, saat 8’den sonra sokakların bu denli zifiri karanlık olması ve sessizleşmesi nedir yaw. Neyse vardır bir bildikleri. Gerçi biz bunu biliyorduk, o yüzden çok dert etmedik. Ancak bu ayrıntıyı bilmeden giderseniz sıkıntı olabilir.

Rothenburg  çok farklı çok değişik bir yer. Film stüdyosu gibi geldi bana. Kesinlikle romantik yol üzerinde görülmesi gereken bir yer ama dediğim gibi, bu kadar mı, devamı nerede buranın gibi sorularla gezmemeniz için sizi önden uyarıyorum. Burası çok küçük. Rothenburg yazıma buradan ulaşabilirsiniz.

almanya romantik yol tatili rothenburg

Romantik yol güzergahı Augsburg

Augsburg romantik yol güzergahı üzerinde yer alan görülmesi gereken bir yer. Burası da Almanya’ya ait. Biz burada konaklamadık. Romantik yol üzerinde bir sürü gezip görülecek kasabalar var. Hepsinde konaklarsanız çok uzun bir tatil planı yapmanız lazım ki bana göre zaten bu kasabalar oldukça küçük oldukları için konaklamaya hiç gerek olmadığını düşünüyorum. Bunlardan biri de Augsburg. Burası da gene bir günde ya da yarım günde gezebileceğiniz bir yer. Seyahatim boyunca okadar güzel kasabalar ve şehirler gördüm ki Augsburg bana ortalamanın altında gibi geldi. O yüzden ben burada çok da vakit geçirmedim. Baştan aşağıya şöyle bir gezdik, kaffelerinde oturduk ve burada yer alan alman marketlerinden alışveriş yapıp arabamıza atladık ve güzergahımıza devam ettik. Augsburg yazıma buradan ulaşabilirsiniz.

romantik yol güzergahı augsburg

Romantik yol güzergahı Landsberg am lech

Romantik yol güzergahımız üzerindeki son durağımız oldu burası. Burayı biz Augsbur’a oranla çok daha fazla beğendik. Burada yapay bir şelale var. Arnavut kaldırımlı ve etrafı eski dönem evlerle dolu caddeleri var. Bu caddelerde gezerken çok keyif aldık. Nehire doğru yürüyünce nehir boyunca sıralanmış kaffelerinde oturduk çok keyifliydi. Landberg yazıma buradan ulaşabilirsiniz.

Almanya Landsberg am Lech

Romantik yol güzergahı Würzburg

Romantik yol üzerinde yer alan oldukça şirin ve küçük bir yer burası da. Günü birlik gezip görebileceğiniz bir yer, yani konaklamanıza hiç gerek yok. Güzergahınıza denk geldiğinizde uğrayıp gezebilirsiniz. Uzun uzun gezmek istediğinizde bir gününüzü bile almayacaktır burası. Hatta yarım günde rahatlıkla gezebilirsiniz. Würzburg yazıma buradan ulaşabilirsiniz

Romantik yol güzergahı Füssen

Füssen, romantik yol güzergahının en son durağı diyebilirim. Genelde en sonda yer aldığı için zaman sıkıntısı olanlar tarafından atlanabiliyor. Eğer vaktiniz varsa görmeye gidebilirsiniz. Füssen de kısa bir zamanda tamamının gezebileceğiniz bir yer. Füssen’de gezilecek şatolar ve bir de disney filmlerine konu olan bir de saray var. Onun haricinde ise sizi elbette romantik yol güzergahına yakışır süslü ve görsel anlamda çok keyifli bir kasaba. Füssen yazıma buradan ulaşabilirsiniz.

Füssende-gezilecek-yerler

Otel rezervasyonlarınızı booking'den yapabilirsiniz.

Ozgul Sunar

En büyük tutkusu seyahat etmek olan bir yay burcu kadını ve gördüklerini anlatmaktan keyif alan bir gezgin :)