Legoland Almanya Hakkında Bilgi

Almanya Legoland eğlence parkı

Geçen yaz kızımızı disneylanda götürdüğümüz için, bu yaz onu farklı bir yere götürmeye karar verdik ve seçimimizi legoland Almanya’dan yana yaptık. Legoland Almanya hakkında bilgi ararken çok eğlenceli olduğunu ve disneylanda oranla oldukça ekonomik olduğu bilgisine ulaştık ve rezervasyonumuzu yaptık çıktık yola.

Legolend Almanya Hakkında Bilgi

İnternette bir çok tur firmasının legoland Almanya turları gerçekleştirdiğine denk geldik. Bunları da tercih edebilirsiniz, eğer hiç uğraşmak istemezseniz. Ama biz kendimiz planladık tatilimizi ve inanılmaz keyif aldık.

Biz legoland tatilimizi planlarken sadece legolanda gidelim dönelim şeklinde yapmadık. Uzun ve çok keyifli bir Almanya tatili planladık ve bu tatile rotamızı hiç bozmayacak legolandı da ekledik. Planladığımız tatil hem kızımızı, hem de bizi oldukça mutlu etti. Eğer vaktiniz varsa siz de bu şekilde bir tatil rotası planlayabilirsiniz.

legolend Almanya turları

Biz Almanya’nın Münih şehrine uçtuk ve iki gün Münih’te konakladık. Münih çok güzel buarada bilginiz olsun, ben de Münih’i bloğumda anlattım zaten. Münih’ten kiraladığımız araba ile Legolandın bulunduğu şehir olan Gunzburg’a gittik. Gunzburg küçük ve pek de bir şey olmayan ama sevimli bir Alman şehri hatta kasaba diyebiliriz.

Almanya Legolend eğlence parkı

Almanya legoland hakkında bilgi

Neyse legoland ile ilgili görüşlerime geçecek olursam, kızım burada çok eğlendi. Bu arada kızımın yaşı 8 ve gittiğimiz tarih haziran sonuydu. Eğer çocuğunuz legoları seviyorsa zaten bu parka hayran kalacak diyebiliriz. Ben genelde kızımla beraber bu tarz parklara gittiğimde çok eğleniyorum, disneylandda da çok eğlenmiştim.

legolend almanya

Legolandın en büyük avantajı kesinlikle kalabalık olmaması. Çünkü disneylanda gidenler bilirler, çok can sıkıcı ve fenalıklar geçirten uzun kuyruklar vardır. Legolandda biz ciddi bir sıra beklemedik. Maksimum beş dakikalardaydı bekleme süremiz. Ancak daha büyük çocukların bindiği roller coaster tarzı oyuncaklarda biraz daha fazla sıra vardı. Ama kesinlikle çok uzun değildi.

Biz legoland için 2 gün ayırdık. 2 gün kesinlikle yetti. Çünkü çok büyük değil ve bir süre sonra aynı şeylere binmeye başlıyor. Size önerim legolande haftasonu gitmemeniz. Aslında hiç bir tema parka haftasonu gitmeyin. Çünkü haftasonu çok daha kalabalık olabiliyor. Biz haftasonumuzu Münih’te değerlendirip, hafta içi gittik buraya.

Adından da anlaşılacağı gibi legoland eğlence parkı gerçek bir eğlence parkı. Biz burada ailecek çok eğlendik, ancak artılarını ve eksilerini de her yazım için yaptığım gibi burası için de ifade etmeye çalışacağım.

İçeride her yaş çocuğa hitap eden oyuncaklar var. Biz önce ailecek binilen gezi trenine bindik. Bu tren size önce tüm parkı gezdiriyor. Keyifli bir gezi yaşıyorsunuz. Bir çok oyuncağın legodan yapılmış gibi tasarlandığını söylememe gerek yok, tahmin ediyorsunuzdur sanırım.

almanya legolend hakkında bilgi almanya legolend içindeki oyuncaklar

Daha sonrasında bir pistte ilerleyen oyuncak ata bindi kızım ve bu atı da çok sevdi. Attan inince labirent gibi bir yere girdik. Burada her yerde aynalar var ve bir türlü çıkışı bulamıyorsunuz. Buraya da ailecek giriyorsunuz ve çıkışı bulmaya çalışıyorsunuz. Ailecek yapılan keyifli aktivitelerden biriydi bu oyuncak da.

legolend almanya tema park legolend içindeki oyuncaklar

almanya legolend tema park hakkında bilgi

Benim kızımın legolandde en sevdiği oyuncak bu oldu. Bu oyuncak, tipinden de anlayacağınız gibi sulu bir oyuncak. Buna tek başına binebildi ve günde bir kaç kez bindi. Oyuncakla hızla dönerken, etrafta ona su sıkanlardan korunmaya çalışıyor. Karşıdan bu oyuncakla dönenlere insanlar su sıkabiliyor. Bu tarz ıslanılan oyuncaklar çok fazlaydı, biz gittiğimizde hava sıcak olduğu için ıslanmak bize iyi geldi. Ama diğer gün hava biraz yağmurlu ve kapalı olduğu için ıslanmak istemedik. Bu nedenle yanımızda yer alan svetşörtlerle ıslanmaktan korunmaya çalıştık. Siz de aklınızda bulunsun böyle ıslak oyuncaklarda ıslanmak istemiyorsanız yağmurluk ya da svetşörtler getirebilirsiniz yanınızda. Ama öyle çok ıslanmıyorsunuz bu oyuncakta onu belirteyim.

almanya legolendde yapılacaklar

Eğlenceli sinemalar olmadan olur mu? Elbette olmaz. Bu sinemanın belli saatleri oluyor. Size önerim, saatine parka girince bir bakın ve o saate sinemada olmaya özen gösterin. Keyifli kısa filmler oluyor. Başınızdan aşağı yağmur yağıyor, kar yağıyor. Anlayacağınız öyle dümdüz film izlemiyorsunuz.

Hem de yorulduğunuzda ya da sıcaktan bunaldığınızda, açıkçası ilaç gibi geliyor bu sinema salonları. Biz seansları takip ettik ve günde bir kaç kez girdik. 🙂

Bunun yanında her lunaparkta ve her tema parkta olan klasik oyuncaklar da var elbette. Dev atlıkarınca, dönen kahve fincanı, uçan uçaklar gibi bu tarz oyuncaklar da bolca var.

legolendde yapılacak şeyler

Eğer çocuğunuz lego çok seviyorsa, burası da legoların nasıl yapıldığını en ince ayrıntısına kadar gösteren bir yer. Kızımın izlerken ağzı açık kalıyor. Elbette çıkışta lego oyuncaklarının satıldığı dükkanlar var.

legolend almanya günzburg

Çocukların enerjisi malum hiç bitmiyor. Asla yorulmuyorlar, ancak sizin piliniz bir süre sonra hafiften tükenmeye başlıyor. İşte o an için, size parkın içinde yer alan güzel bir çocuk parkı var, orayı öneriyorum. Burada çocuk deli gibi koşturup eğlenirken siz de kendinize bir kahve alıp dinlenebilirsiniz.

legolend almanya günzburgda gezilecek yerler

Kızımın diğer çok sevdiği oyuncak bu eğlenceli gondol oldu. Bu gondola üst üste 3 kez bindi. Hiç sırası yoktu ve çok da keyifliydi. Bildiğimiz gondol gibi değil, hızlı bir salıncak sadece. Kızım buna tek başına binebildi. Her yaşa hitap eden bir oyuncak. Parkta lego karakterleri ile fotoğraf çektirmeyi unutmayın.

legolend almanya günzburg

legolend almanyada yer alan aktiviteler

Parkın içinde bir akvaryum vardı. Buraya da girdik. İçeride bazı balıklar, deniz canlıları sergileniyor. Açıkçası burası beni çok etkilemedi. Eğer çok sırası varsa değecek bir şey yok içeride, bana göre ama elbette göreceli.

Parkın içinde her oyuncağa ücretsiz binebiliyorsunuz, ancak bir araba pisti var ve buraya belli bir ücret karşılığı giriyorsunuz. Hatırladığım kadarıyla 5 euroydu. İçeride önce çocuğa araba kullanması öğretiliyor ve bir ehliyet veriliyor. Sonrasında ise çocuk oldukça büyük bir pistte araba kullanıyor. Kızım bu aktiviteden inanılmaz keyif aldı.

legolend içinde yer alan oyuncaklar

Almanya legolandın içi

Legolandın içinde yemek yiyebileceğiniz, bir şeyler içebileceğiniz yerler var. Yorulduğunuzda buralarda oturup birşeyler yiyebilirsiniz. Parkın ortasında legodan yapılmış bir çok ülkenin simgeleri var. Bunlar da görsel amaçlı inanılmaz güzeller. Biz buraya haziran sonu gittik ve iki gün ayırdık burası için. Siz daha fazla gün de ayırabilirsiniz. İki günden bir gün çok sıcaktı, diğer gün ise hafif yağmurluydu. İkisinde de çok sıkıntı yaşamadık.

Ancak legolandde şöyle bir sıkıntı var, bazı oyuncaklarda sıra beklerken tepenizde bir gölgelik falan yok güneşin altında öylece beklemek durumunda kalıyorsunuz. Bu nedenle eğer sıcak havalarda gidecekseniz buraya, kesinlikle yanınızda şapka ve özellikle güneş kremi götürün. Soğuk havada ise çok soğuk olacağını düşünüyorum, malum Almanya zaten buz gibi bir ülke. Islanmamak için önleminizi da almayı unutmayın.

Disneyland mı, legoland mı?

Hem disneylandı hem de legolandı gören biri olarak, iki parkı da rahatlıkla kıyaslayabilirim. Ben açıkçası disneylandı açık ara çok daha fazla beğendim. Disneylandda çok daha fazla aktivite ve oyuncak vardı. Son derece özel showlar vardı. Disney karakterleri tüm gerçekçiliği ile etrafta dolanıyordu. Oturup kahve içebileceğiniz ve birşeyler yiyeceğiniz kaffeleri çok daha güzeldi.

Ancak disneyland legolanda oranla çok daha fazla kalabalıktı. Disneylandda sıra beklemek inanılmaz sevimsiz bir durumdu. Biz legolandda hiç sıra beklemedik diyebilirim, hem de sezonda gitmemize rağmen. Disneylanda 19 mayısta gitmemize rağmen uzun sıralar beklediğimiz çok oldu. Fiyat olarak hem legoland giriş ücreti, hem de legolandın içinde yeme içme çok daha ucuzdu. Fiyat olarak disneyland legolandın bir kaç katı.

Sonuç olarak legolandde kızım çok eğlendi ve harika bir tatil geçirdi. Elbette o eğlenince biz de çok ama çok eğlendik. Öyle kargaşa istemiyor, uzun sıralara girmek istemiyorsanız legoland kesinlikle iyi bir tercih.

Otel rezervasyonlarınızı booking'den yapabilirsiniz.

Ozgul Sunar

En büyük tutkusu seyahat etmek olan bir yay burcu kadını ve gördüklerini anlatmaktan keyif alan bir gezgin :)